Friday, December 28, 2012

A simple dinner with them

Have a short update before I MIA for few days.
Had dinner with Ysien and her BF yesterday night.
They back from KK and today they went back to Miri.
Just had some food photos.

KangKong.
The taste not bad for me, but Ysien said they doesn't put enough salt, cz it is not salty!!! OMG.

Fried Sotong. Nice!
I am not so like the sauce, maybe it is too sticky.

Soup of the night.
Erm.. The melon, I really don't like!!! The taste I can't accept.

Black Pepper Crab
I ate a lot of this. Once awhile eat it, you will feel it is nice...!!! Cz BF doesn't joined us yesterday night due to lion dance practice, nobody helps me, so my hands dirty cz of the CRAB!!! But I did enjoy lah... 

Last, here is my photos.

Loves my hair and hair colour so much, even the colour faded!! =D

Ysien and her BF were safely arrive Brunei just now... Hope that really enjoy this trip even have some incident happened. See you guys agn in January! =) Take care and miss you..

Wednesday, December 26, 2012

Tick to get money


Phewtick is an application that you can earn some money, even it is not much.
I started this application on October. During that time, no one knows what is that, so I just ignore it.
Until now, I just successful to get the money! =D Hiak hiak hiak!!!!
No lies, no cheat. You can cash out your money from Phewtick to Paypal. So have to register a Paypal.
Even the amount is not exactly what you had tick, but its FREE what!

 

Of course, No Free lunch in this world. When cash out your money, there will have 15% commissions charges for Phewtick and also will being charged by Paypal too. When your Paypal amount doesn't exceed RM400, another RM3 will be charged if you want to withdraw to your bank account.

Here is the way:
Just open your Phewtick when you meet someone.
Then, scan the QR code that shown.
Record the meet up, then you will have the points which can be exchange into cash.

It is so easy to get the money, rite? So why don't you have a try too? =D

Monday, December 24, 2012

特别的星期日

 

昨天天不作美。
下雨,Maxis在当天又没电讯
原本想到码头等Ysien 和她的男友,但一拖就拖到了中午12点。
原以为他们没那么早到,所以我就帮他们先check in他们要前往KK的船票。
而肥仔就去问问看,Brunei的船到了没?(因为根本就联络不到他们。)
虽说Labuan很小,很容易找。
但是到处都有白色Myvi,不容易找哦!
结果到最后大概12点多才联络上他们。

带他们一起去吃brunch。
我和Ysien
汤汤
招牌豆腐
菜圃煎蛋
咸蛋虾虾
BBQ酱炸鸡
四个人吃真的还蛮饱的。
吃饱后,到处跑跑却不知要去哪儿。(因为Labuan好小)
走走晃晃,看看去KK的地图。
大概5点多他们就去了terminal,在车上休息休息。
原本是7:00PM的船出发,却delay到8点多才开船。
希望他们一路顺风哦!蜜月快乐哟。哈哈哈哈!


Friday, December 21, 2012

冬至

第二年没有在家里过冬至了。
爸爸妈妈哥哥都在想念我吧?我也是!!!
身为游子的我,当然是吃不到妈妈做的汤圆啦。
相信很多游子也和我一样。不过最重要是,记得带电话回家哦!

今天我已经吃了三次汤圆。感恩!

#同事 - 芳丽的

小颗的是没有含料的。
青色大颗是绿豆。

 
红色的是花生。

#同事 - Berlina的

白色是咸的;红色是甜的。

是我第一次尝试次咸的。
或许我不是很习惯,但是我能接受咸汤圆的。
不错不错!

#好友 - 静雯的

静雯昨晚还特地whatapps给我们。感动!






白色的是黑芝麻。


红色的是红豆的。这个我大爱!


静雯还很贴心地在whatapps问我和Kass喜欢黑芝麻还是红豆。
其实我没吃过黑芝麻的,但是我去很想尝试。
所以就告诉静雯我两种口味都想要。(贪心)
结果叻,我接受不到黑芝麻。

我:“Dear,我不会吃黑芝麻叻。我可以不要吃吗?”(扮吐的样子,对不起静雯。==")
肥仔:“人家送给你吃的叻。吃完它啦!”
也对啦。人家做给我吃的,我应该要捧场咯。
为了解决掉,我就边吃spaggetti,边吃黑芝麻汤圆。(用spaggeti的味道盖掉黑芝麻的味道)
结果吃了最后一粒,我就跟肥仔说我吃不完了。
对不起哦,静雯。我已经尽力了。=(




昨天去庙看小孩子舞狮。

他们年纪小小就会舞狮。厉害!
没有错的话,他们都是小学生。
左边算起第二个很可爱呢!

 
我还跟他拍照呢!他会害羞叻!笑起来,眼睛眯眯!=P
肥仔还说我是变态姐姐。=="
 
今天的我,残样!应该和汤圆合照比较适合。
好了就这样。掰掰!
祝大家冬至快乐!也感谢同事和朋友的汤圆。感恩!

Wednesday, December 19, 2012

取舍



在我的世界里,没有两全其美这个字眼。
我是个贪心的女孩,但是我的能力有限。
我想得到这个,就必须舍弃另一个。其实这样好痛苦哦!

看到别人拿Nikon V1,我就有股冲动想买。
因为我还停留在数码相机的阶层。伤心~
虽然说有相机就总好过没有。
但是谁会不想拿到更好的相机。

存钱是为了下一个旅行。
如果要我把那些辛苦出来的钱去买一部相机,我真的必须三思。
多么羡慕那些不需要取舍,都能的那他们想要的。

在illustrator中绘制一个下雨的窗户壁纸

Sunday, December 16, 2012

断了

断了。妈咪让我戴的白金手链断了
妈咪买了大概有6年了吧。
而她让我戴了4年,那白金手链跟我4年了。

昨天突然断了,我真的好舍不得。
或许我舍不得的是它原本的价值。
相信没有人不知白金是无价之宝。

而且也不习惯没有它的存在。
希望妈咪能把它带回香港的六副珠宝。
把它修好也好,换新的也罢。
只希望不会浪费掉。


Thursday, December 6, 2012

结婚这桩事


龙年快要结束了,大家纷纷得在这个月里办婚宴。
或许也是希望在华人农历新年前,娶个老婆回家吧!

每次看到新人步入酒席,我都很感动。
因为有情人终成眷属。
昨天是我和肥仔第一次一起参加婚宴,是他的表妹结婚。
对,是表妹。肥仔被表妹爬上头了!哈哈哈!

还没正式步入酒席时,这对新人牵手唱了《恋爱频率》
当场,我起鸡皮疙瘩了。超感动!
当下真的很羡慕她,小我一岁,却能有这么华丽的婚宴;又能和自己爱的人长厢死守。
重要的是得到了很多人的祝福。
但是羡慕归羡慕。
当看到这对新人上台时,好难想象有一天我也站上台。
对我来说,我还没ready呢!
他们是在一起很久了,大概有6年了吧。
就是因为这样,他们已经ready好了,认定了对方,所以才会说“Yes, I Do!



在此祝福他们。